לחיות עם קומדין -

בדיקת INR ותזונה

לפרטים והזמנות לחץ כאן
תמונה המתאת בדיקת INR ותזונה

הקשר בין בדיקת INR לבין שמירה על תזונה מתאימה

בדיקת INR הינה בדיקת דם. באמצעותה, ניתן לעקוב אחר מידת ההשפעה של תרופות לדילול דם הניתנות למטופלים הזקוקים לאיזון של מנגנון קרישת הדם. הבדיקה מתבצעת בכדי לבצע שינויים במינון התרופה, זאת בכדי להשיג את הטיפול האפקטיבי והאופטימלי ביותר בהתאם לצורכי המטופל. בבדיקת INR, בודקים את הזמן שבו לוקח לדם להיקרש בהשוואה למצב אידיאלי. ערכי INR גבוהים או נמוכים עלולים לעורר חשד שקיימים ליקויים במנגנון הקרישה, אך אצל אנשים הנוטלים קומדין באופן קבוע, ערכים גבוהים הינם נורמליים.

אנשים שנדרשים לבצע באופן קבוע בדיקת INR - על איזה תפריט תזונתי עליהם להקפיד?

אנשים הסובלים מקרישיות יתר, חוו אירוע כלשהו הקשור לליקויים במגנון הקרישה וזקוקים לטיפול קבוע, חייבים לשמור על תפריט תזונתי מוגדר. מזונות רבים שאנו צורכים מכילים ויטמין K. ויטמין זה, מעורב באופן פעיל בתהליכי קרישת הדם. מדללי דם דוגמת קומדין, גורמים לבלימת פעילותו של הויטמין מה שיעיל במניעת היווצרות קרישי דם. תזונאים, רופאים ודיאטנים קליניים ממליצים לאנשים הנוטלים קומדין באופן קבוע, לשמור על עקביות בכמות הויטמין K שהם צורכים. שינויים תזונתיים הקשורים לכמות הצריכה של ויטמין K, עלולים לגרום לשינוי משמעותי בהשפעת התרופה או לשינוי בערכי בדיקת INR. יחד עם זאת, אין להימנע לחלוטין מאכילת מזונות המכילים ויטמין K, שכן הויטמין משתתף בפעולות פזיולוגיות נוספות, מסייע לשמור על צפיפות עצם תקינה וחשוב לאיזון ערכי ה- INR. שמירה על קביעות, תמנע שינויים קיצוניים בגוף ותאפשר הרמוניה בין נטילת התרופה לבין פעילות הויטמין בגוף. איך עושים זאת?. קופות החולים, נוהגות לחלק את המזונות המכילים ויטמין K ל-5 קבוצות.

• קבוצה ראשונה מכילה מזונות בעלי כמות גבוהה של ויטמין K, דוגמת עלי חסה, כרוב לסוגיו, עלי סלק, ברוקולי ועלי תרד.
• קבוצה שנייה מכילה מזונות בעלי כמות בינונית של ויטמין K, דוגמת פטרוזילה, אספרגוס, בצל ירוק, עירית, אפונה, טונה ופולי סויה.
• קבוצה שלישית מכילה מזונות בעלי כמות נמוכה של ויטמין K, דוגמת קיווי, סלרי מבושל, אבוקדו, מלפפון, אוכמניות, ארטישוק, שעועית וכוסברה.
• קבוצה רביעית מכילה מזונות בעלי כמות נמוכה מאוד של ויטמין K, דוגמת שמן קנולה, גרעיני דלעת, רסק עגבניות, עגבנייה, אגס וקישוא.
• קבוצה חמישית מכילה מזונות שכמעט ואינם מכילים ויטמין K, דוגמת תפוח אדמה, בטטה, דלעת, גזר, תירס, חציל, בצל, קפה, עוף ובשר.

הצריכה היומית המומלצת ליום עבור גבר מבוגר הינה 120 מק״ג של ויטמין K ועבור אישה מבוגרת 90 מק״ג. הרעיון הוא לשלב בין הקבוצות, אך לשמור על כמות קבועה של אותם מזונות המכילים ויטמין K וכך להשיג איזון.

להיות מאוזן עם microINR

microINR video 714 440

מתעניין במוצר? השאר פרטים ונציג דין דיאגנוסטיקה יחזור אליך עם כל הפרטים!

כל הזכויות שמורות לחברת דין דיאגנוסטיקה בע”מ 2015
אנחנו כאן לעזור, יש לך שאלה?

הנציגים שלנו ישמחו לעזור לך, השאר פרטים ונחזור אליך במהרה.